محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای چیست؟- آموزش ۰ تا ۱۰۰ نگارش آن

نحوه تولید محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای و اهمیت آن در سئو

داشتن یک استراتژی تولید محتوا به همراه نگارش درست و انتشار آن یکی از ارکان موفقیت در سئو محتواست. تولید محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای از روش های جدید و آزمون شده تولید محتوای وبسایت است که با پرداختن به موضوعات تخصصی، به محتواهای ستونی (Content Pillar) شاخه‌ و برگ می ‌دهد تا در طولانی مدت، بازدهی آن را در دریافت رتبه‎‌های برتر برای کلمات کلیدی کسب ‌و کار خود مشاهده کنید.

این نوع از محتوا اگر به صورت صحیح و حرفه ‌ای تولید شود در سئو سایت تأثیر می گذارد و می‌تواند جایگاه صفحه محتوا را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهد.

در این مقاله قصد داریم با مفاهیم، اهمیت و همچنین آموزش تولید محتواهای پیلار کلاستر آشنا شویم و چگونگی رسیدن به فهرست صفحه نتایج جست‌ و جو با استفاده از این روش را فرا بگیریم.

 بنابراین اگر به دنبال تولید محتوای مفید و ارزشمند برای سایت خود هستید و یا در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنید با ما همراه باشید تا اصول و قواعد تولید محتوای تاپیک کلاستر را به صورت گام به گام و اصولی به شما آموزش دهیم.

محتوای تاپیک کلاستر چیست؟

محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای چیست؟2

محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه های موضوعی، صفحات به هم پیوسته ای درباره یک موضوع خاص هستند. به بیان ساده ‌تر مدل خوشه ای به مدلی از محتوا اشاره دارد که از چندین کلمه کلیدی فرعی و مرتبط تشکیل شده است که همگی در کنار یکدیگر سعی دارند موضوع اصلی را در مختصرترین شکل ممکن به کاربر انتقال دهند.

با گذشت زمان و تغییرات مهم در الگوریتم های گوگل، نقش تولید محتوا در رتبه بندی سئو پر رنگ تر شد. توجه بیشتر به مخاطب و کمک به وی در انتقال درست و سریع مفاهیم، محتوای تاپیک کلاستر را مورد اهمیت قرار داد.

در گذشته کاربران برای یافتن پاسخ پرسش های خود، سؤالاتی را به شکل کلید واژه‌ در موتورهای جستجو سرچ می‌کردند. اما امروزه هر کاربر سؤالات پیچیده تری از موتورهای جستجو می پرسد و انتظار پاسخ دقیق و مرتبط دارد. این کاربران از عبارت های مختلفی در جستجو های خود استفاده می کنند.

الگوریتم های نیز در این سال ها به اندازه کافی به یک درک و تکامل رسیده اند که می توانند ارتباط منطقی و صحیحی بین جست و جوهای کاربران را تشخیص دهند. الگوریتم‌ها اکنون دقیقا می‌ توانند هدف جستجوی یک کاربر را درک کنند و آن را به جستجوهای قبلی وی مرتبط کنند و صفحاتی را به او ارائه دهند که بهترین و کامل ترین پاسخ را به نیازهای او می‌دهند.

در گذشته شما می توانستید هزاران محتوا با موضوعات گاها مرتبط و غیر مرتبط تولید کنید و یک ساختار پیچیده در سایت خود ایجاد کنید. این روش برای ربات های خزنده گوگل هم سخت بود و آنها می بایست در تمام صفحات به دنبال موضوعی مرتبط برای نمایش به کاربر خزش کنند. برای جلوگیری از این بی نظمی و ساختار پیچیده نیاز به یک سبک محتوایی درست با موضوعات مرتبط احساس می شد.

در نهایت الگوریتم های گوگل، زمینه ای برای تولید سبک محتوایی با عنوان محتوای خوشه ای فراهم کردند که از یک بدنه و ستون اصلی (موضوع مقاله و محتوا) و چندین خوشه فرعی (موضوعاتی مرتبط با موضوع اصلی و لینک‌های داخلی مرتبط) تشکیل می‌شود.

برای درک بهتر محتوا توسط الگوریتم های گوگل محتوای شما باید از یک کلمه کلیدی اصلی و چندین کلمه کلیدی فرعی تشکیل شود تا مطلب شما در رتبه های بالای نتایج موتورهای جستجوی گوگل قرار گیرد و نرخ بازدید از آن نیز افزایش پیدا کند.

محتوای تاپیک کلاستر، شامل یک ستون یا پیلار که موضوع اصلی را مد نظر قرار می دهد و خوشه ها که کلمات فرعی و مرتبط را شامل می شوند و به آن ها کلاستر می گویند می باشند.

برای درک بهتر موضوع، به این مثال دقت کنید. فرض کنید شما قرار است یک محتوای متنی کامل با موضوع سئو سایت را در سایت‌ خود منشر کنید.، برای این‌کار می‌توانید در یک محتوای کامل ۰ تا ۱۰۰ هر آنچه به سئو مربوط است مانند سئوی داخلی، سئو تکنیکال، آموزش سئو و تمامی موضوعات مربوطه، را به صورت مفصل در قالب یک محتوای طولانی بیشتر از ۸ هزار کلمه پوشش دهید.

اما روش دیگر استفاده از محتوای تاپیک کلاستر است. در این مدل، شما در یک مقاله اصلی به طور خلاصه به همه موضوعات اشاره می کنید سپس با تحقیق درست کلمات کلیدی موضوع اصلی را به موضوعات هدفمند کوچک تری تقسیم کرده و در محتواهای مستقل دیگر به ذکر تمام موضوعات به تفصیل می پردازید. برای ارتباط موضوعات و صفحات با یکدیگر نیز می توانید از لینک های داخلی استفاده کنید.

ساختار محتوای تاپیک کلاستر

محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای چیست؟3

همانطور که اشاره شد مدل محتوای تاپیک کلاستر بر اساس چهارچوب خوشه ای ساخته شده است و هر خوشه دارای سه جز اساسی است:

  • یک صفحه پیلار یا ستون (صفحه هدف یا اصلی)
  • چندین صفحه خوشه ای یا کلاستر پیج (مرتبط با صفحه اصلی)
  • لینک های داخلی با استراتژی خاص

این مدل از معماری محتوای تاپیک کلاستر برای سازماندهی محتواها و پیوند دادن آنها به یکدیگر برای موتورهای جستجو عالی است و به آنها کمک می کند در صفحات بیشتری در سایت شما برای رتبه بندی خزش کنند. همچنین به کاربران کمک کند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پیوندها و لینک های مرتبط راحت تر پیدا کنند.

پیلار پیج در محتوای خوشه ای

محتوای پیلار(Pillar Content) ستون اصلی هر محتوای تاپیک کلاستر است. در واقع پیلار پیج موضوع اصلی محتوایی است که می‌خواهید آن را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید تا افزایش میزان بازدید و ترافیک بیشتری را برای سایت به ارمغان بیاورد.

در یک وبسایت ممکن است برخی از محتواها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند. به دلیل این اهمیت، ما نیاز داریم تا متنی بلند را برای آن محتواها ایجاد کنیم. البته دقت کنید که قرار نیست در پیلار، جزئیات هر موضوعی به صورت کامل مطرح شود. در واقع پیلار پیج جایی برای مطرح کردن یک بحث مقدماتی از موضوعی است که شرح کامل آن موضوع در کلاسترها نوشته می شود.

برای انتخاب موضوع پیلار پیج معمولا کلمه کلیدی اصلی خود را هدف قرار می دهیم.

هدف مهم تولید محتوای پیلار پیج این است که یکی از محتواهای مفید و خوب در نتایج جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی هدف باشد.

برای انتخاب موضوع صفحه پیلار پیج سعی کنید در مورد نیازها و چالش هایی که مخاطب هدف شما دارد ایده پردازی کنید. دقت کنید که شما باید موضوعی را انتخاب کنید که به اندازه کافی گسترده باشد و بتواند محتوای خوش ای مرتبط زیادی را در بر گیرد. به عنوان مثال، در این سایت ما محتوای پیلاری با عنوان سئو سایت را ایجاد کردیم که به خیلی گسترده است و توانستیم بسیاری از محتواهای خوشه ای را با جزئیات بیشتری به بحث سئو سایت پیوند دهیم.

از این رو، با انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی و هدف خود، می‌توانیم موضوع پیلار پیج محتوای خوشه ای را تعیین کنیم. همچنین با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و فرعی برای ایجاد شاخه ها می توانیم جرئیات مربوط به موضوع اصلی خود را کاملا پوشش دهیم.

در مورد اینکه تعداد کلمات پیلار پیج چقدر باشد یک عدد مشخصی را نمی توانیم ارائه دهیم. در بحث تولید محتوا، تعداد کلمات یک محتوا با توجه به موضوع و کلمه کلیدی مشخص می شود.

برای نوشتن محتوای پیلار باید با توجه به کلمه کلیدی هدف، یکی از راه ها این است که رقبا را مورد آنالیز قرار دهید و محتواهای آن ها را بررسی نمایید. ابزارهای تحلیلی سئو مانند Ahrefs می تواند به شما کمک کند که با استفاده از آنها سایت های رقبا را پیدا کرده و با تحلیل آن ها عدد مناسبی برای طول محتوای خود بیابید.

کلاستر پیج در محتوای خوشه ای

کلاستر پیج‌ (Cluster Page) نیز صفحات جداگانه به شکل زیر مجموعه پیلار پیج ها هستند که شامل کلمات کلیدی فرعی و بخش‌های کوچک ‌تری از موضوع اصلی هستند و معمولا بر اساس کلمه کلیدی اصلی انتخاب می‌شوند و اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.

 معمولا مطالب کلاستر پیج با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و فرعی از موضوع اصلی توضیح داده شده در پیلار پیج با لینک سازی داخلی به شکل متقابل (از پیلار به کلاستر و بالعکس) بسط داده می شوند.

اگر بخواهیم به طور واضح تر به ساختار محتوای تاپیک کلاستر بپردازیم باید اشاره کنیم که در این محتواها به جای آنکه در صفحه اصلی یا پیلار درباره تمامی موضوع و کلمه هدف توضیحات کاملی ارائه دهید، می توانیم با یک اشاره مختصر به موضوع مخاطب را ترغیب کنیم برای مطالعه بیشتر درباره کلمات هدف بر روی لینک‌های داخلی که او را به صفحات خوشه یا کلاستر هدایت می کند، کلیک نماید.

لینک های داخلی در محتوای تاپیک کلاستر

 لینک سازی محتوای تاپیک کلاستر شامل لینک دو طرفه از محتوای پیلار به محتوای کلاستر و برعکس است. همچنین صفحات کلاستر نیز می توانند به هم لینک سازی کنند.

علاوه بر این لینک سازی ها، شما براحتی میتوانید از محتوای پیلار یا کلاستر خود به دیگر محتواها و صفحات و حتی محصولات سایت لینک داخلی ارسال کنید.

مطالعه بیشتر: لینک سازی داخلی چیست؟

نحوه لینک سازی در محتوای تاپیک کلاستر به چه صورت است؟

محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای چیست؟5

در تولید محتوای خوشه ای، خیلی از افراد در رابطه با چگونگی لینک سازی دچار ابهام می شوند. لینک سازی در این محتواها سخت نیست. لینک سازی داخلی به شرطی که لینک ها اسپم گونه، تبلیغاتی و فریبنده نباشند هیچ مشکلی ندارد. الزامات لینک سازی در محتوای تاپیک کلاستر به این صورت می تواند باشد.

  • لینک از پیلار به کلاستر الزامی است.
  • لینک از کلاستر به پیلار الزامی است.
  • لینک از کلاستر به کلاستر در صورت نیاز انجام شود.

همانطور که گفتیم شما می توانید برای محتوای پیلار پیج و محتوای کلاستر پیج، پیوندهایی ایجاد کنید. اما سعی کنید پیوندهای بیشتری برای محتوای صفحه پیلار خود ایجاد کنید. 

ترافیک ایجاد شده توسط لینک سازی داخلی به گوگل نشان می دهد که سایت شما دارای اعتبار است و مطالب و محتواها ارتباط خوبی با هم دارند.

یک نکته مهم در بحث لینک سازی خارجی به محتوای تاپیک کلاستر این است که در محتواهای رپورتاژ آگهی که قصد داریم به محتوای سایت لینک سازی خارجی کنیم بخش زیادتری از بک لینک ها را به محتواهای پیلار ارسال می کنیم. چون این محتواها اعتبار لینک های دریافتی از سایت مقصد را به کلاسترها هم منتقل کرده و رتبه آنها را هم بالا می برند.

مزایای تولید محتوای خوشه ای

تولید محتوای تاپیک کلاستر مزیت های بسیار زیادی برای یک وبسایت دارد. با استفاده از این نوع محتوا شما می توانید ترافیک بسیار زیادی را در حوزه کسب و کاری خود به وبسایتتان وارد کنید.

 بهبود رتبه های سایت در صفحات نتایج جستجوی کاربران

این مدل از تولید محتوا، به علت محبوبیت برای الگوریتم‌های گوگل و کلاه سفید بودن، به بهبود رتبه های صفحات سایت در نتایج جست‌ و جو کاربران منجر می شود. الگوریتم های گوگل محتوای تاپیک کلاستر را آسان تر شناسایی و ایندکس می کنند. از این رو این نوع از محتواها می توانند رتبه های بالاتری در نتایج موتورهای جستجو کسب کنند.

محتوای پیلار کلاستر، امروزه یکی از بهترین مدل های تولید و انتشار محتوا نزد گوگل است. برای این که بتوانید رتبه‌‌های بهتری در موتوهای جست‌جو به دست آورید، تولید محتواهای خوشه ای را فراموش نکنید.

افزایش بازدید و نرخ کلیک

زمانی که شما از مدل Topic Cluster در تولید محتوا استفاده می کنید، قطعا می توانید کلمات زیادی که مربوط به کسب و کار شما هست را پوشش دهید. این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت و همچنین نرخ کلیک کاربران و تعامل بیشتر آنها با محتوای شما خواهد شد. نظمی که تولید این مدل از محتوا برای استراتژی های تولید محتوای سایت ایجاد می کند نیز باعث می شود دسته بندی مطالب برای کاربر راحت تر بوده و تعامل بیشتری با سایت شما برقرار کند.

افزایش فروش سایت و کسب و کار

افزایش فروش سایت در واقع به دنبال افزایش ترافیک و تعامل بیشتر کاربر با سایت و کسب و کار شما اتفاق می افتد. با تولید محتوای خوشه ای و کسب رتبه های برتر مخاطب بیشتری از سایت و کسب و کار شما بازدید می کند. همچنین تولید و انتشار محتوای خوشه ای می تواند باعث بهبود تجربه کاربری مخاطبان شود.

همه عواملی که در بالا اشاره شد می تواند در مجموع به فروش بیشتر کالا و خدمات شما منجر شود.

کاهش نرخ پرش مخاطب

یکی از مزیت های تولید محتوای تاپیک کلاستری این است که شما می توانید نرخ پرش کاربر یا بانس ریت وبسایت خود را به حداقل برسانید.

در صفحات کلاستر کاربران با حجم زیادی از اطلاعات مواجه می شوند که اگر اطلاعات ارئه شده به کاربر مفید باشد، به کمک لینک سازی های داخلی صورت گرفته، نرخ پرش مخاطب کم خواهد شد.

محتوای تاپیک کلاستر شامل محتوا و مقالاتی است که اگر به شکل صحیح تولید و منتشر شود کاربران نیز این نوع محتوا را دوست خواهند داشت. محتوای تاپیک کلاستر با فرایندی که شرح دادیم مطالب را دسته بندی کرده و به شکل خوشه به خوشه به کاربر انتقال می دهد و همین مسأله باعث شده مخاطب همه محتواها را دنبال کرده و نرخ پرش پایین تری در مقایسه با سایر محتواها ایجاد شود.

کاهش هزینه ها و زمان تولید محتوا

محتواهایی که شما برای کلاسترهای خود ایجاد می کنید قطعا کلمات طولانی و کم رقابت هستند که در مرحله جستجوی کلمات کلیدی انتخاب می شوند. این کلمات نیازی به هزینه زیاد بابت لینک سازی خارجی و موارد اینچنینی جهت سئو ندارند. در نتیجه می توان با صرف هزینه پایین آنها را به رتبه های برتر رساند.

همچنین زمانی که بخش زیادی از تولید محتوای صفحات پیلار را انجام دادید، تولید صفحات خوشه یا کلاسترها آسان تر و سریعتر صورت می گیرد زیرا تحقیقات لازم برای نگارش بخش بیشتری از محتوا انجام شده است.

امکان آپدیت و بروز رسانی محتوای تاپیک کلاستر

به دلیل لینک سازی های زیاد در محتواهای خوشه ای، این محتواها نیاز به بروزرسانی و آپدیت مطالب خود دارند. این کار مزیت های زیادی برای این نوع محتواها دارد.

جذب مخاطب حقیقی و وفادار به کسب و کار

محتوای تاپیک کلاستر به عنوان محتوای محبوب کاربران شناخته می‌شود . این موضوع به دلیل آن است که کاربر با خواندن آن به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌ تواند اطلاعات کلیدی و مورد نظر خود را درباره موضوع مورد نظر خود بدست آورد.

همچنین در خلال محتوا نیز با کلیک بر روی لینک‌های داخلی کاربر اطلاعات بیشتری درباره موضوعات مرتبط با موضوع اصلی به دست می‌آورد. سایتی که بتواند انتقال اطلاعات به مخاطب را در سریع‌ترین زمان و با بهترین روش انجام دهد پس از مدتی کاربر را به مخاطب وفادار تبدیل می کند. همچنین آنها این سایت را به عنوان مرجعی قابل اعتماد به سایر کاربران نیز معرفی خواهند کرد.

بنابراین محتوای تاپیک کلاستر اگر به صورت حرفه‌ای تهیه و تولید شود به راحتی می‌ تواند توجه مخاطب را به مطلب شما جلب کرده و نرخ بازدید از آن را افزایش دهد.

نقشه راه تولید محتوای تاپیک کلاستر در یک نگاه

  • انتخاب کلمۀ کلیدی پیلار پیج.، یک کلمۀ کلیدی با رقابت زیاد و دربرگیرنده گستره وسیعی از موضوعات.
  • انتخاب کلمات کلیدی کلاستر پیج ها.، این کلمات مرتبط با محتوای پیلارپیج خواهد بود. کلمات کلیدی دنباله دار معمولا انتخاب خوبی برای کلاستر پیج ها هستند.
  • تولید محتوای پیلار پیج، یک محتوای اصولی و کاربر پسند با رعایت اصول سئو محتوا. همانطور که اشاره شد محتوای پیلار پیج ها معمولا طولانی است و باید همه جزئیات را در آن اشاره کنیم.
  • تولید محتوا کلاستر پیج‌ ها، یک محتوای اصولی و سئو شده.
  • لینک سازی بصورت ‌انکر تکست بین کلاستر پیج ها و پیلار پیج ها به صورت دو طرفه. می توانید بین کلاستر پیج ها لینک سازی انجام دهید و در صورت لزوم لینک سازی خارجی نیز انجام شود.

نکات مهم در تولید محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای

محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای چیست؟6

۱- محتوای پیلار باید یک محتوای جامع باشد که بتواند تمامی مباحث مربوط به آن بخش را پوشش دهد. این موضوع یعنی اینکه شما نمی توانید برای هر محتوایی از تاپیک کلاستر استفاده کنید.

بنابراین در نظر گرفتن موضوع، اصل مهم در تولید محتوای تاپیک کلاستر است. برای برخی از موضوعات استفاده از سایر سبک‌های محتوایی مانند آسمان‌ خراش‌ها مناسب تر است. موضوعاتی که ساختار شاخ و برگی را ندارند بهتر است در قالب یک محتوای چند هزار کلمه ‌ای به‌ صورت آسمان‌ خراش تهیه شوند.

۲- کلمه کلیدی برای صفحه پیلار باید دارای جستجوی بالایی در صفحه جستجوی گوگل باشد. همچنین کلمه کلیدی صفحه پیلار به گونه ای انتخاب شود که بتواند محتویات متنوعی را در اطراف شما جای دهد.

۳- دقت کنید که محتوای کلاستر ها از نظر مفهوم یکی نباشند. چون بدین ترتیب دچار خطای کنیبالیزیشن می شوید. همچنین محتوایی که برای صفحه پیلار استفداه کردید نباید با محتوای کلاسترها یکی باشند.

۴- در انجام لینک سازی های داخلی بین صفحات پیلار و کلاستر اسپم گونه رفتار نکنید. لینک سازی های بین صفحات پیلار و صفحات کلاستر می تواند قدرت صفحات را به همدیگر منتقل کند از این رو، سعی کنید به محتواهای جدیدی که به عنوان صفحات کلاستر اضافه می شوند از صفحات کلاستر قدیمی لینک سازی کنید.

۵- هماهنگ بودن تولید محتواهای پیلار پیج و کلاستر پیج. این بدان معنی است که تولید کننده محتوایی که پیلار پیج را تولید می کنند با بقیه تولید کنندگانی که کلاسترها را تولید می کنند هماهنگ باشند. نگارش محتواها و لحن محتوا در محتوای تاپیک کلاستر باید در حد امکان ثابت و یک شکل باشد.

۶- از ابزار گوگل آنالیتیکس برای ردیابی کردن محتواهای تاپیک کلاستر استفاده کنید. ابزارهای سئو مانند Google Analytics می توانند در مورد تولید این نوع محتوا بازخورد خوبی را به شما ارائه دهند.

در این ابزار، شما می توانید میانگین حضور کاربر را در صفحات خوشه ای و پیلار پیج ها بررسی کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که کاربران سایت شما چه بخش هایی از محتوای تاپیک کلاستر را پسندیده اند. این تجزیه و تحلیل ها می تواند راهبرد خوبی برای تولید محتواهای بعدی به شما ارائه کند.

آموزش عملی تولید محتوای تاپیک کلاستر با ذکر مثال

محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای چیست؟7

فرض کنید که می خواهیم برای کلمه کلیدی “تولید محتوا”، یک محتوای خوشه ای بنویسیم.

 1- کلمه کلیدی صفحه پیلار: تولید محتوا

۲- کلمات کلیدی صفحات کلاستر: کلمات کلیدی صفحات کلاستر با تحقیق کلمات کلیدی از بین عبارات و کلمات مرتبط و همچنین کلمات دم دراز انتخاب می شود. در انتخاب این کلمات سعی کنید پر جستجوترین کلمات را که برای کسب و کار شما درآمد نیز ایجاد می کند گزینش کنید. مثلا کلمات مرتبط با تولید محتوا می توانند به صورت زیر انتخاب شوند:

  • کسب درآمد از تولید محتوا
  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای سئو شده
  • سفارش تولید محتوا
  • تولید محتوای تصویری
  • آموزش تولید محتوا
  • تولید محتوای اینستاگرم
  • تولید محتوای سایت

۳- اکنون به تولید محتوا برای صفحات پیلار (تعداد کلمه می تواند در اختیار خودتان باشد) و کلاسترها (حداقل ۱۰۰۰ کلمه) می پردازیم.

۴- لینک سازی داخلی بین صفحات پیلار و کلاستر. مثلا از صفحه تولید محتوای متنی به صفحه تولید محتوا و بالعکس لینک سازی می کنیم. همچنین می توانیم از صفحه آموزش تولید محتوا به صفحه تولید محتوای اینستاگرام لینک سازی کنیم.

۵- می توانیم با ایجاد لینک سازی خارجی و رپورتاژ اگهی برای هر کدام از صفحات رتبه آنها را در نتایج بهبود بخشیم. این عمل به قدرت سایر صفحات نیز می افزاید.

نتیجه گیری

محتوای تاپیک کلاستر یا خوشه ای چیست؟8

محتوای تاپیک کلاستر با مزیت هایی که دارد به یک سبک تولید محتوا تبدیل شده است. مزیت مهمی که محتواهای خوشه ای دارند بهبود سریع رتبه های سایت و جذب کاربر و مخاطب می باشد.

مخاطب امروزه زمان زیادی ندارد و از سوی دیگر حوصله و وقت برای خواندن متن‌های طولانی را نیز از دست‌ داده است. از این رو، محتواهای پیلار کلاستر می تواند ارزش زیادی را برای این دسته از مخاطبان ایجاد کند.

همانطور که اشاره شد تولید محتوای تاپیک کلاستر علاوه بر مزایایی که دارد، به مهارت و دقت در انتخاب کلمات نیاز دارد. در صورتی ‌که تمایل دارید از این شیوه تولید محتوا استفاده کنید، می‌توانید از سفارش تولید محتوا و مشاوره با ما در این زمینه بهره مند شوید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
نوشته های مرتبط
10 دیدگاه
پولادی

درود
محتوای تاپیک کلاستری چند تا شاخه یا کلاستر میتونه داشته باشن؟

مرتضی واعظ عبایی

سلام جناب پولادی عزیز
تعداد کلاسترها و یا شاخه های محتوای تاپیک کلاستر محدودیتی ندارد. این موضوع بسته به کلمه کلیدی هست که برای صفحه پیلار انتخاب می کنید. تمام کلمات فرعی و مرتبط با کلمه اصلی می توانند به عنوان موضوعات صفحات کلاستر انتخاب شوند.

س شادی فر

سلام محتوای پیلار باید چند کلمه باشه؟

مرتضی واعظ عبایی

سلام و ارادت
تعداد دقیق کلمه برای محتوای پیلار خیلی اهمیت ندارد. محتوای پیلار ستون اصلی یک محتوای تاپیک کلاستر است و باید یک محتوای جامع برای همه موضوعات مورد اشاره در کلمه انتخابی و هدف شما باشد. ولی به هر موضوع به شکل مختصر اشاره شود تا در محتوای کلاستر آن موضوع کاملا شرح داده شود. سپاس از همراهی شما

شیدا

سلام برای کلمه مشاور حقوقی میتوانیم محتوای تاپیک کلاستر ایجاد کنیم؟؟؟؟

مرتضی واعظ عبایی

سلام سرکار خانم شیدا
محتوای تاپیک کلاستر برای بیشتر موضوعاتی که می شود به صورت خوشه وار بسط داده شوند قابل تولید است. شما باید ابتدا کلمه کلیدی هدف خود و کلمات مرتبط با آن را که به عنوان موضوعات کلاستر ها هستند را تعیین کرده و در مورد آنها تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. سپس با دسته بندی و خوشه ای کردن موضوعات محتواها را مطابق آموزش هایی که ارائه دادیم تولید کنید. در مورد کلمه مشاوره حقوقی به شکلی که گفته شد ابتدا تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا معلوم شود چه موضوعاتی مرتبط با این کلمه هست و برای هر کدام می شود محتوای جداگانه ایجاد کنید یا خیر؟ سپاس از همراهی شما

سروش رفعت نیا

سلام محتوای تاپیک کلاستری برای نوشتن همه موضوعات کاربرد داره؟ مثلا میشه برای دسته بندی محصول ازش استفاده کنیم

مرتضی واعظ عبایی

سلام جناب رفعت نیا
قبل از نوشتن محتوای تاپیک کلاستر تحقیق کلمات کلیدی مورد نظر را انجام دهید. کلمه مورد نظر باید موضوعات خوشه ای زیادی را پوشش دهد. هرچند برای دسته بندی محصول نیاز به نوشتن محتوای تاپیک کلاستر نیست. محتوای شما نهایتا ۳۰۰ کلمه در دسته بندی ها بیشتر نیست

ژاله

خیلی مفید بود

مرتضی واعظ عبایی

سلام و وقت بخیر سرکار خانم ژاله
ممنون از محبت و همراهی شما

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *